Višak vitamina E, kakav je utjecaj na tijelo?

Vitamin E je jedan od vitamina koji igra važnu ulogu u održavanju funkcioniranja ljudskog tijela. Međutim, što se događa ako imate višak vitamina E? Kakve će učinke doživjeti tijelo?

Učinci viška vitamina E

Vitamin E ima niz prednosti za održavanje zdravog tijela. Najpoznatiji po održavanju ljepote kože, vitamin E također može održavati zdravlje organa vida, reprodukcije, krvnih žila i mozga.

Zbog ovih prednosti, mnogi ljudi također počinju uzimati dodatke vitamina E kako bi osigurali zadovoljenje svojih dnevnih potreba.

Nažalost, sve što je prekomjerno nije dobro. To se također odnosi i na konzumaciju vitamina E. Višak vitamina E može imati neugodne učinke. Utjecaj može biti ne samo blag, već može biti i smrtonosan.

To je zato što je vitamin E vitamin topiv u mastima. To znači da će se ovaj vitamin prerađivati ​​s masnoćom, cirkulirati u krvotoku i dugo pohranjivati ​​u tijelu.

Kada se konzumira previše, ovaj vitamin će se akumulirati u tijelu i može biti otrovan. Ispod su razne stvari koje možete doživjeti ako vaše tijelo ima previsoku razinu vitamina E.

1. Povećan rizik od osteoporoze

Iako može pomoći u održavanju zdravlja kostiju, prekomjerna konzumacija vitamina E zapravo će proizvesti suprotan učinak.

To je dokazano istraživanjem objavljenim u časopisu Medicina prirode da previše vitamina E može oslabiti vaše kosti. Kasnije, ovaj učinak može povećati rizik od osteoporoze.

Osteoporoza je stanje kada kosti postaju krhke, tako da kosti postaju krhke i lako se lome.

2. Pojava probavnih problema

Jeste li se ikada osjećali bolesno do te mjere da ste išli naprijed-natrag u kupaonicu nakon uzimanja dodataka vitamina E? Budite oprezni, to bi mogao biti znak da imate previše vitamina E.

Ne samo da uzrokuju proljev, neki ljudi čak imaju i niz drugih probavnih problema kao što su bol u želucu, bol u trbuhu ili mučnina.

3. Vrtoglavica zbog viška vitamina E

Ako imate niska krvna stanja kao što je anemija, ne biste trebali uzimati previše vitamina E jer jedan od učinaka može osjetiti vrtoglavicu ili glavobolju.

Višak vitamina E može uzrokovati jak umor. Prema prethodnom izvješću dr. Harold M. Cohen, priznao je da osjeća umor kao da je bio izložen groznici ili gripi. Očigledno, to osjećaju mnogi pacijenti.

Mehanizam nastanka umora uslijed konzumiranja vitamina E nije jasan. Međutim, nakon prestanka uzimanja dodataka, njihove tjelesne funkcije su se vratile u normalu.

4. Hemoragijski moždani udar

Jedan od kobnih učinaka koji može proizaći iz viška vitamina E je pojava hemoragijskog moždanog udara.

Hemoragijski moždani udar je vrsta moždanog udara koja se javlja kada krvna žila u mozgu procuri ili pukne.

Ovaj utjecaj možete osjetiti ako vaša navika uzimanja vitamina E premašuje dozu koju ste konzumirali dugoročno. Vitamin E može učiniti sluznicu krvnih žila tanjom.

5. Smrt

Najkobniji utjecaj i dalje je povezan s prirodom vitamina E koji može stanjiti sluznicu krvnih žila.

To može dovesti do jakog krvarenja koje će, ako se odmah ne zatraži pomoć, završiti smrću.

Dnevna potreba za vitaminom E

Zatim, možda se pitate koliko vitamina E zapravo tijelo treba dnevno.

Pokretanjem Uredbe ministra zdravstva Republike Indonezije, u nastavku je popis dnevnih stopa adekvatnosti vitamina E na temelju dobi i spola.

  • Dojenčad 0 – 5 mjeseci: 4 mikrograma
  • Dojenčad od 6 do 11 mjeseci: 5 mikrograma
  • Djeca 1 – 9 godina: 6 – 8 mikrograma
  • Dječaci 10 – 12 godina: 11 mikrograma
  • Dječaci 13 – 18 godina: 15 mikrograma
  • Muškarci 19 godina: 15 mikrograma
  • Žene 10 godina: 15 mikrograma
  • Žene starije od 65 godina: 20 mikrograma

Zapravo, ljudsko tijelo dobiva dovoljno hrane koja je izvor vitamina E iz orašastih plodova, sjemenki i zelenog lisnatog povrća.

Većina slučajeva trovanja zbog viška vitamina E javlja se kod osoba koje uzimaju suplemente, osobito one u dozama većim od 1000 SI (međunarodna standardna mjera).

Stoga su suplementi zapravo dopušteni samo osobama koje stvarno imaju nedostatak vitamina E.

Ako ste zabrinuti ili želite uzimati suplemente, najprije se posavjetujte sa svojim liječnikom ili nutricionistom kako biste osigurali sigurnost.

Najnoviji postovi